Take It On The Run

Yılın son "Gecenin Şarkısı" ortaokul-lise günlerimin göz ağrısı bir topluluk olan REO Speedwagon'dan, Take It On The Run.

Şimdiye kadar dinlediğim en güzel şarkılardan biridir. Hüzünlü bir şarkıdır. Kız arkadaşının kendini aldatıyor olabileceğini düşünen bir erkeğin ağzından anlatır öyküyü.

Zaten içinde bulunan albümün Hi Infidelity ismi de bu temayı tamamlar. Kelimeyle oyunun sonucu ortaya çıkmış bir isim. Benim yaşımda yada daha yaşlı olanlarınız "Hi-Fi" deyimini hatırlarlar. "Hi-Fi", aslen "High Fidelity" nin kısaltmasıdır. Yüksek derecede aslına sadık demektir, yani "Yüksek Sadakat" 😛 Bazı yerli gruplar çok enerji harcamamış gördüğünüz gibi, kendilerine bir isim bulmak için.

Neyse, sadakat anlamına gelen fidelity'nin tersi de infidelity olunca akustik bir terimi, “Yüksek Sadakatsizlik” haline getirmiş Hi Infidelity.

REO Speedwagon, 1980 yılının sonunda çıkarmış bu albümü. Kendimi tekrar etmek pahasına, o kadar çok severim ki, her şarkısı benim için özel, her şarkısı yine birer sanat eseridir.

Gecenin şarkısı Take It On The Run'ı gitarist Gary Richrath bestelemiş. Geçenlerde öldü. Klasik Rock'ın en güzel gitarlarından birini çalardı bence. Zaten dinlerseniz, şarkıda da anlarsınız maharetini. Solist Kevin Cronin ise şimdiye kadar duyduğum en ilginç, en özel seslerden birine sahiptir. Onu da çok severim.

Eh, bu kadar güzel mayaya, hamur da güzel oluyor işte.

Kız arkadaşının aldattığı erkek, tarih kadar eski bir müessese, burada çok ilginçlik yok, ama gelin yine de bakalım sözlere.

Önceki iki "Gecenin Şarkısı", İngiliz gruplarındandı, o yüzden şarkı sözlerini anlamak için yüksek felsefe tahsili gerekmişti. Amarikalı bir grup olan Speedwagon, neyse, göreceli olarak anlayabileceğimiz bir şeyler söyleyip, yazmış 😛

Şöyle diyor.

O bir arkadaşımdan duymuş,
Ben de o arkadaştan duydum ki,
Sen yaramazlık yapıyormuşsun.
Bir erkek arkadaşın varmış,
Her hafta sonu geç saate kadar dışardaymışsın.
Senin için işte böyle konuşuyorlar,
O da beni çok üzüyor.

Ama mahalle böyle işte,
Hikaye güzel olduğunda,
Gevezelik de ucuz oluyor.

(Talk is cheap when the story is good, çok sevdiğim ve çok da doğru bir deyiş)

Hikaye de konuştukça dallanıp, budaklanıyor.
Ama biliyorum ki bunlar gerçek değil.
Ama eğer gerçekse şunu da aklından çıkarma.

(Geldik kritik noktaya, sözlerin bu kısmı yoruma açık, ben size kendi yorumumu aktarayım)

Böyle işlere kalktığında unutma,
Eğer gerçekten istediğin bu ise (başkalarıyla oynaşmak),
Ben seni yanımda istemem.
Gerçi bir an bile inanmadım ama,
Eğer bu işlere kalkacaksan, gözüm üzerinde unutma.

(Ve şarkımızın ikinci bölümü)
O beyaz yalanları önce düşünüyor,
Sonra şehvetli gözlerinin üzerine giydiriyorsun.

(Bedroom eyes = şehvetli gözler, yani sevişme esnasında gözlerin aldığı hal. Bu terimi de çok severim. Uzay yolunda bir kez güzel mi güzel bir kadın, geceleri bir kova içinde uyuyan Odo isimli, şekilden şekile girebilen bir karaktere söylemişti bunu. Çok gülmüştüm. Neyse. Anladınız her halde, şarkımızda hanım kızımız, ufak yalanlarını yuttururken hafiften yataktaki maharetlerini de kullanıyor 😛)

Hep eve döndüm diyorsun,
Ama saat kaçta döndüğünü söylemiyorsun.
Başımıza geleceği hissediyorum.
Eğer bu akşam da gider, yine bu işlere kalkarsan,
Gelme geri bir daha...

İşte böyle. Kulağa biraz hüzünlü gelse de, artık sıkıcı olacak kadar yaygın bir öykü. Hepimizin başına, şu veya bu şekilde, hayatımızın şu yada bu döneminde gelmiştir böyle şeyler.

O yüzden muzdarip varsa dert etmesin hiç. Ne diyorum, psikologlar neredeyse matbu form hazırlayıp, isim yaş gibi bilgileri de fill in the blanks yapacaklar. Eğer başınızda yoksa , aman olursa ne yaparım diye de sıkmayın canınızı. Hayat bunların hepsinden daha fazlası.

Çok Haydar Dümen olduk ve niye böyle olduk, ben de anlamadım. Aklımda bunların hiçbiri yoktu.

Neyse, çok uzatmayalım, koyalım bunları bir kenara, rahvan gitsinler.

Yeni yıl, yeni bir sayfa demek, sayfamızı çevirip, mutluluğunuza bakalım.

Sevgi ile kalın ❤️

===

Heard it from a friend who
Heard it from a friend who
Heard it from another you been messin' around
They say you got a boy friend
You're out late every weekend
They're talkin' about you and it's bringin' me down
But I know the neighborhood
And talk is cheap when the story is good
And the tales grow taller on down the line
But I'm telling you, babe
That I don't think it's true, babe
And even if it is keep this in mind

You take it on the run baby
If that's the way you want it baby
Then I don't want you around
I don't believe it
Not for a minute
You're under the gun so you take it on the run

You're thinking up your white lies
You're putting on your bedroom eyes
You say you're coming home but you won't say when
But I can feel it coming
If you leave tonight keep running
And you need never look back again

Heard it from a friend who
Heard it from a friend who
Heard it from another you been messin' around


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away