Hallowed Be Thy Name

Son günlerde Fransız baladları, Joe Dassin falan derken çok romantik olduk, yavaş yavaş gerçek hayata dönelim.

Bu akşam yine bir Iron Maiden şarkımız var. İsmi “Hallowed Be Thy Name”. Hristiyan inancının Amentüsü sayılabilecek duasından bir satır. Çevrisi “İsmin Kutsanmış Olsun” ancak gerçek anlamı için “Sen Kutsalsın” dersek daha doğru olacak.

Duanın ismi “Our Father”, yani “Babamız”. Tanrıya sesleniyor bu dua, o yüzden tanrıya sen kutsalsın diyor. Hrıstiyanlık inancında Tanrı bir baba figürüdür. Yine inanca göre Hz. İsa da Tanrının oğlu sayılır. O yüzden Tanrıya baba şeklinde hitab etmek çok yaygındır (İşin teolojisine çok girmeden, Hristiyanlık Baba, Oğul ve Kutsal Ruh isimli üç kavramla Tanrıyı tanımlar. Tanrı baba, Hz. İsa oğul olsa da, Hz. İsa aynı zamanda tanrı sayılır. Kutsal Ruh nedir, bunca senedir tam bir cevap bulabilmiş değilim, ancak inanç inançtır, her şeyin bir cevabı olması gerekmiyor).

Herneyse.

Dua, "Our father, Hallowed be thy name, Thy kingdom come, Thy will be done..." şeklinde devam eder. Bu duanın her satırına bir şarkı yazılmış, bir müzik gurubu kurulmuştur.

Şarkımızın ismi olan Hallowed Be Thy Name ise şarkıda daha ziyade İslamdaki kelime-i şehadet gibi anlayabileceğimiz bir şekilde geçiyor. Özellikle öleceğimizi anladığımızda ya da örneğin kurban keserken hayvan öldüğünde getirilen kelime-i şehadetin benzeri.

Çünkü bu şarkı bir idam mahkumunun son anlarını anlatır bize.

Müzik tarihinin gelmiş geçmiş en güzel şarkılarından biridir. Bu İron Maiden, kafamızı şişirmesin şimdi demeyin, bir kulak verin derim.

Soğuk hücremde beklerken çanlar çalmaya başlar,
Dönüp geçmişimi sorguluyorum, ama çok fazla zaman yok,
Çünkü saat beşte beni darağacının direğine götürecekler,
Zamanın kumları benim için azalıyor (Kum saatindeki kumların bitmesini kastediyor).

Rahip son duamı etmeye geldiğinde,
Demir parmaklıkların arasından baktım,
Ve benim için çok yanlış gitmiş dünyayı son bir kez gördüm.

Acaba bir yanlışlık mı var?
Bu etrafımdaki terörü durdurmak çok zorlaşıyor,
Bu gerçekten son değil de, aptalca bir rüya mı?

Birileri lütfen bana bunların bir rüya olduğunu söylesin,
Bağırmamak için kendimi tutmak hiç kolay değil,
Konuşmaya çalıştığımda kelimeler benden kaçıyor,
Gözyaşlarım akıyor ama niye ağlıyorum bilmiyorum,
Ölmekten korkmuyorum ki,
Asla bir son olmayacağına inanmıyor muyum ki?

Gardiyanlar beni avluya yürütürken,
Hücrelerin birinden biri bağırıyor “Tanrı seni korusun!”,
Ama eğer bir tanrı varsa benim gitmeme niye izin veriyor?

Yürüdükçe hayatım gözümün önünden kayıp gidiyor,
Son yakın olsa da pişman değilim,
Tut ruhumu, uçup gitmek istiyor.

Yaz bir kenara dediklerimi, ruhum yaşamaya devam edecek,
Ben gittim diye endişelenmeyi bırak,
Gerçeği bulmak için öteye gittim (burada öldü mahkum),

Senin zamanın geldiğini gördüğünde,
Belki o zaman anlamaya başlayacaksın ki,
Aşağıda hayat (dünyayı kast ediyor) garip bir illüzyon,

İsmin kutsanmış olsun (burada dua ediliyor).

Bu şarkıyı live severim. Long Beach’de bir konseren paylaşıyorum.

——————

I'm waiting in my cold cell when the bell begins to chime
Reflecting on my past life and it doesn't have much time
'Cause at 5 o'clock, they take me to the Gallows Pole
The sands of time for me are running low, yeah!

When the priest comes to read me the last rites
I take a look through the bars at the last sights
Of a world that has gone very wrong for me

Can it be that there's some sort of error
Hard to stop the surmounting terror
Is it really the end, not some crazy dream?

Somebody please tell me that I'm dreaming
It's not easy to stop from screaming
The words escape me when I try to speak
Tears flow, but why am I crying
After all I'm not afraid of dying
Don't I believe that there never is an end

As the guards march me out to the courtyard
Somebody cries from a cell "God be with you"
If there's a God then why has he let me go?

As I walk all my life drifts before me
And though the end is near I'm not sorry
Catch my soul, it's willing to fly away

Mark my words, believe my soul lives on
Don't worry now that I have gone
I've gone beyond to seek the truth

When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
Life down here is just a strange illusion

Yeah, hallowed be thy name


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away