Infinite Dreams

Sevgili arkadaşlar, gecenin şarkısı Iron Maiden grubundan. İsmi Infinite Dreams.

Geçenlerde Edip Kuzey ile detaylı bir Iron Maiden sohbetimiz olmuştu. Müzik zevki olanlarla müzik konuşmak da ayrı bir zevk oluyor böyle.

Neyse. Anlaştığımız üzere bu şarkının çevirisini yine büyük bir zevkle aşağıda yazıyorum 😛

Önce grubun isminden başlayalım. Iron demir, Maiden genç kız yani bakire kız demek. Ancak Iron Maiden demirden bakire falan demek değil, bambaşka, vahşice bir anlamı var.

Iron Maiden, orta çağda insanlara işkence etmek için kullanılan, kenarları bir insan vücudu hatlarında menteşe kapaklı bir sandık. Sandığın iç yüzeyleri sivri metallerle kaplı. Garibi içeri koyup, kapağı kapadığınızda delik deşik oluyor, bağıra bağıra, kanaya kanaya ölüyor.

Iron Maiden dendiğinde, özellikle benim yaş gurubuma afakanlar basar, ayy, yine mi bu kafa şişirici metal gurup diye. Pek de haksız değillerdir. Hele rock müzik sevmeyenlerinizin tüylerini diken diken edip, kulaklarını tırmalamak gibi bir huyu vardır bu gurubun.

Ancak biraz vaktinizi ayırıp derinlerine bakarsanız resim çok farklı görünecektir.

Bir kere bu gurup, dinlediğim müzisyenler arasında şarkı sözleri en çeşitli, en manalı olanlardan biridir.

Herkesin gözlerini kapayıp, romansa daldığı Hotel California mesela, esrar dumanları altında yazılmış bir şarkıdır. Iron Maiden ise konser gelirlerinin hatrı sayılır bir bölümünü uyuşturucu ile mücadele için bağışlar.

Bir çok heavy gurup ellerinde haç, din sömrüsü yaparken, Iron Maiden din sömürenleri sanık sandalyesine oturtur. Hatta dinin kendisini sorgular. Ateist değillerdir ama yobazlığa karşıdırlar. Bir çok şarkıları dini eleştirmese de dini, daha da doğrusu insanların dine bağnaz inanışını sorgular.

Biraz fazlaca Brit'dirler, evet. Biraz da militarist tarafları vardır. Ama canavar müzisyen, canavar şair bir toplulukturlar. Zevkle dinler, zevkle öneririm.

Gelelim şarkıya...

Infinite Dreams, Sonsuz Düşler anlamına gelir. Mealini, şarkının gerisine biraz daha detaylı baktığımızda anlayacağız.

Sonsuz düşler, onları inkar edemem,
Sonsuzluğun, anlaşılması zordur.
Bu düşlerde duyduğum çığlıkları,
En vahşi düşlerimde bile duymadım.

Boğulacak gibi, terler içinde uyanır,
Ya aynı düşü yeniden görürsem diye,
Yeniden uykuya dalmaya korkarım.

Birisi kovalıyor, ama kımıldayamıyorum,
Kaskatı kaldım, kabusun heykeli gibi,
Nasıl bir düş bu? Ne zaman bitecek?
Acaba atlatabilecek miyim?

Huzursuz bir uyku, kafamda karmaşa,
Kabusun biri biter, diğeri başlar,
Üzerime geliyorlar, uyumaya korkuyorum,
O kadar içinde kayboldum ki, uyanmaya da korkuyorum.

Bu düşler artık abartmış olsalarda,
Bu huzursuz geceleri sevmeye başladım,
Beni meraklandırdılar, düşünmemi sağladılar,
Bundan daha dazlası olduğunu anladım,
Beni o ince çizgiye getirdiler.

Korktuğum, çizginin ötesinde ne olduğu değil,
Ona gereken karşılığı veremeyebileceğim,
İlgim var, çok meraklanıyorum,
Ama çok içine dalmalı mıyım? Bilmiyorum.

Bu kadar tesadüf olamaz,
Çok fazla şey aşikar,
Sen inançsızım diyorsun,
Yoksa ruhani mi? Ama ben ikisi de değilim,
Ancak gerçek nedir bilmek istemez misin,
Kanıtı olsun diye orada ne olduğunu?
Ve kendinin hangi tarafta kaldığını,
Cennet ya da Cehennem, hangisine gideceğini?

Yardım et bana,
Geleceğe bakmaya gerek kalmadan,
Gerçek kendimi bulmama,
Kurtar beni,
Rüyalarımda bile kendime eziyet etmekten.

Bundan daha dazlası olmalı,
Söyle bana, öyleyse niçin varız,
İnanmak istiyorum,
Öldükten sonra ikinci bir şansım olduğuna,
Geri dönüp yeniden doğacağıma,
Yeni baştan yaşayacağıma,
Bir daha, bir daha...

Çok lafa gerek yok her halde. Arkadaş inancına bağlanmak istiyor, ama görünüşe göre olmuyor. Arada kalmış, akıl sağlığını kaybediyor.

Bu güzelim müzik ve sözleri bir dini ya da anti dini propaganda olarak değil, insan aklının yaşadığı bir ikilem olarak değerlendirin derim.

Ve bu yirminci yüzyıl ozanlarının derinine inmenizi tavsiye ederim.

Bir metal gurubundan çok çok daha fazlasını bulacaksınız.

Sevgi ile kalın 🎸❤️

——-

Infinite dreams I can’t deny them
Infinity is hard to comprehend
I couldn’t hear those screams
Even in my wildest dreams

Suffocation waking in a sweat
Scared to fall asleep again
In case the dream begins again

Someone chasing I cannot move
Standing rigid nightmare’s statue
What a dream when will it end
And will I transcend?

Restless sleep the minds in turmoil
One nightmare ends another fertile
Getting to me so scared to sleep
But scared to wake now, in too deep

Even though its reached new heights
I rather like the restless nights
It makes me wonder it makes me think
There’s more to this I’m on the brink
It’s not the fear of what’s beyond
It’s just that I might not respond
I have an interest almost craving
But would I like to get too far in?

It can’t be all coincidence
Too many things are evident
You tell me you’re an unbeliever
Spiritualist? well me I’m neither
But wouldn’t you like to know the truth
Of what’s out there to have the proof
And find out just which side you’re on
Where would you end in Heaven or in Hell?

Help me, help me to find my true
Self without seeing the future
Save me, save me from torturing
Myself even within my dreams

There’s got to be
More to it than this
Or tell me why do we exist
I’d like to think that when I die
I’d get a chance another time
And to return and live again
Reincarnate, play the game
Again and again and again and again


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away