Highway To Hell

Sevgili arkadaşlar, gelin bu akşam mükemmel bir klasik rock şarkısı dinleyelim.

Ama ne klasik! Belki de Led Zeppelin'in Stairway To Heaven'ından bile daha "klasik".

Şarkımızın ismi "Highway To Hell", yani "Cehenneme Otoyol".

Söyleyen ise, herhalde bilmeyeniniz yoktur, Avusturalyalı AC/DC grubu.

Avusturalyalı dedik de, aslında grubun iskeleti İskoçtur. Frontmen'lerinden hiç biri Avustralya’da doğmamıştır bile. Ama onlar kendilerini Aussie hissediyorlarsa biz kimiz ki onlara değilsiniz diyelim.
Şarkımız aynı isimli Highway To Hell albümünün açılış şarkısıdır.

Grubun gitaristi Angus Young, Rock dünyasının en renkli gitaristlerinden biridir. Çoğunlukla sahneye takım elbisesinin altına giydiği şortla çıkar, konser boyunca da kendine özgü komik yürüyüşüyle sağa sola koşuşturur.

Yine çoğunlukla, klasik bir Gibson SG gitarı çalar. Bu gitarın özelliği ise hem altta, hem üstte iki tane cutaway'inin olmasıdır. Bu cutaway dedikleri, gitarcının gövdenin yakınındaki perdelere rahat ulaşabilmesi için yarım daire şeklinde kesilmiş açıklıklardır.

Bir Gibson SG'yi yukarı çevirdiğinizde ise, bu cutaway'ler Şeytan'ın boynuzlarına benzerler. Bu dekor da şarkımızın temasıyla birebir uyumludur. Asıl albümünde olmasa da - ki bu albümün kapağında Angus'un kendisi boynuzludur, Highway To Hell temalı bir çok live albümde ya da afişte, Angus bu "Şeytansı" gitarla poz verir.

Bu şarkının vokalisti, yine bir İskoç, Bon Scott, AC/DC'nin karekteristik sesinin ilk sahibidir. Çok genç yaşta, bir Renault 5'in içerisinde alkol zehirlenmesinden hayata gözlerini yummuştur. Yerine gelen Brian Johnson, ki İskoç olmasa da İngilizdir, onun bıraktığı yerden devam etmiş, aynı tonu sürdürmüştür. Ben AC/DC'yi Johnson ile dinlemeye başlayıp, sonradan Scott'a flashback yaptım, ancak her ikisini de zevkle dinlerim.

Ez cümle Highway To Hell anıtsal bir şarkıdır.

Bir de sizlere çevirebileceğim nadir AC/DC şarkılarından biridir. Diğerlerini yazsam, listemin yarısı beni arkadaşlıktan atar 🥴

Yıl 2018 falan, Sevgili kızımın üçüncü doğum gününde Las Vegas'tayız.

Las Vegas'ta bir çok farklı temalı otel olsa da Jelena'nın biraz da beni düşünerek seçtiği Hard Rock Hotel'e ilk girdiğimizde bangır bangır Highway To Hell çalmaktaydı. Düşünürseniz, ortamla hiç de uyumsuz sayılmazdı.

Hard Rock Hotel artık yok. Yeniden dekore edip Virgin Hotel diye mi ne başka bir isimle açacaklarmış. İyi halt etmişler. Neyse ki ölmeden görmüş olduk biz de bu vesileyle.
Haydi çok uzatmayalım.

Sevgi ile kalın ❤️

Rahat yaşamak, özgür yaşamak
Sadece bir yöne mevsimlik bir bilet
Hiç bir şey istemiyorum, karışmayın bana
Gezintim (avareliğim) bana yeter

Bir nedene, bir uyuma ihtiyaçtan değil
Bundan başka yapmayı istediğim başka bir şey de yok
Şehre gidiyorum, eğece zamanı
Arkadaşlar da orada olacak

Cehenneme doğru otoyoldayım
Cehenneme doğru otoyolda
Cehenneme doğru otoyol
Cehenneme doğru otoyoldayım

Ne dur işareti, ne hız limiti
Kimse eni yavaşlatmayacak
Bir teker gibi, döndüreceğim
Kimse benle uğraşmayacak

Şeytan, bak bana, bütün cezamı çektim
Bir rock grubunda çalıyorum
Anne! Bak bana
Vaad edilmiş topraklara gidiyorum

Cehenneme doğru otoyoldayım
Cehenneme doğru otoyol
Cehenneme doğru otoyolda
Cehenneme doğru otoyol

Durdurmazsın beni

Cehenneme doğru otoyoldayım
Cehenneme doğru otoyolda
Cehenneme doğru otoyoldayım
Otoyoldayım

Evet Cehenneme giden
Cehenneme doğru otoyoldayım (Cehenneme doğru otoyol)
Cehenneme doğru otoyol (Cehenneme doğru otoyol)
Cehenneme doğru otoyol (Cehenneme doğru otoyol)

Gidiyorum
Sonuna kadar
Haha
Cehenneme doğru otoyoldayım

===

Living easy, living free
Season ticket on a one-way ride
Asking nothing, leave me be
Taking everything in my stride

Don’t need reason, don’t need rhyme
Ain’t nothing I would rather do
Going down, party time
My friends are gonna be there too, yeah

I’m on the highway to hell
On the highway to hell
Highway to hell
I’m on the highway to hell

No stop signs, speed limit
Nobody’s gonna slow me down
Like a wheel, gonna spin it
Nobody’s gonna mess me around

Hey Satan, payin’ my dues
Playing in a rocking band
Hey mama, look at me
I’m on my way to the promised land, woo

I’m on the highway to hell
Highway to hell
I’m on the highway to hell
Highway to hell

Don’t stop me, eh, eh, ooh

I’m on the highway to hell
On the highway to hell
I’m on the highway to hell
On the highway to

Yeah (highway to hell)
I’m on the highway to hell (highway to hell)
Highway to hell (highway to hell)
Highway to hell (highway to hell)

And I’m going down
All the way
Whoa
I’m on the highway to hell








Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away