Born To Touch Your Feelings

Gençliğimin, hatta ne gençliği anasını satayım, çocukluğumun göz ağrısıdır Scorpions.

Alman akrepler zirvede oldukları o yılların çocuksu heyecanı ile defalarca dinlediğim, zar zor üç beş kelimesini anlasamda, şarkılarından bir anlam çıkarmaya çalıştığım, üç kuruşluk müzik zevkim varsa, hatrı sayılır bir bölümünü borçlu olduğum, yine benim için efsane bir rock gurubudur sevgili arkadaşlar.

Yine, özellikle müziklerini zevkle dinlediğim başka Alman guruplar vardır tabi.

Accept mesela... Ne müzik yaparlar be! Ya da Helloween, Bonfire, Dokken...

İngilizce, çoğunun ana dili olmadığı için lirikler zaman zaman biraz çocukça, zaman zaman da bir tutam Alman aksanıyla gelir kulaklarımıza. Ama müzikte aksan olmazmış. Derler ki, bizim aksan diye duyduklarımız melodiye farklı bir renk katar, müziğin özgünlüğüne eklenirmiş.

No problem tabi... Ingilizceyi, bunca sene sonra bile, canavar gibi bir Türk aksanıyla konuşan biri olarak kime ne diyorsam...

Yine de Herr Kiske "TiSSSS ISSSSSSS the end" dediğinde şöyle hafif bir gülümseme gelir, geçer 😛

Severim yani Alman gurupları.

Ama Scorpions'ın yeri çok ayrıdır bende.

Taken By Force albümünü bir arkadaşım vesilesiyle tanımıştım. Made in 1977... Benim gibi sakalları ağırmış birine göre bile eski sayılır. Ben seksenlerin başında ilk dinlemiştim bu albümü.

Öyle I'm still loving you, let me take you to holiday, far far away günlerinin seksi albümlerinden değildir ama, benim için en güzelidir desem yeridir. Birlikte de tabiki bol bol anı, isim, şehir, bitki, ..., ...hayvan 😛

Bu 🍷 benim anılarıma, ama herkesin anısı kendine, ağrıtmayayım başınızı 😍

Gecenin şarkısını Rudy ve Klaus yazmış. Akrepler bir şarkı olup, hislerimize dokunuyor.

Şarkı, şarkının ağzından konuşarak anlatıyor.

Geceniz güzel olsun ❤️

Ben [gitar] tellerin sesinden doğdum,
Biri için, herşeyini verebilsin diye,
Senin duygularına bir şarkı olmak için.

Kapa gözlerini, bırak içine girebileyim,
Bahar gibi kalbini uyandırabilmek için,
Çünkü ben senin duygularına dokunabilmek için doğmuşum.

Biraz zaman çal, bir şarkı dinle, mutlu ol,
Üzgün durma, bir kuş kadar hür ol,
Senin de zamanın gelecek, sana hissettireceğim.
Yağmurdan sonraki güneş gibi gençsin,
Işığı izle, boşa gitmeyecek çaban,
Göreceksin ki senin hislerine dokunabileceğim.

Şarkılar bunun içindir,
Her gün, kısa bir süre de olsa,
Kendini iyi hissetmenin tek yolu,

En basitinden, ya kazanmak, ya da kaybetmek,
Birinin rüzgarda çınlayan boruları olmak,
Aklınla duyguların arasında yaşamak için doğdun.
Dene, kendi yolunu çiz,
Her gün öğrenmeye devam et,
Işığı izle, boş bir çaba değil bu,
Göreceksin ki senin hislerine dokunabileceğim.

Şarkılar bunun içindir,
Her gün, kısa bir süre de olsa,
Kendini iyi hissetmenin tek yolu,

Ben tellerin sesinden doğdum,
Biri için, herşeyini verebilsin diye,
Senin duygularına bir şarkı olmak için.

Edit: Rüzgarda çınlayan borular, genelde açık havada, bir sopaya asılı, rüzgar estikçe çın çın öten dekorasyonları sevgili arkadaşlar (bir nevi Tubular Bells 😛bir gün bir iki tane de Oldfield şarkısı yaparız ölmez sağ kalırsak). Meali, kontrolün elinizde olmadığı, rüzgar eserse çalıp, esmezse çalmadığı falan.

Edit 2: Bir de lütfen Taken By Force'daki orijinal versiyonunu dinleyin. Şarkının sonundaki Almanca, Fransızca, İspanyolca hatta Japonce vokalleri kısıp, "yeni"bir versiyonunu yapmışlardı 90'lı yıllarda. Şarkı bütün espirisini kaybetmiş, Kenny Rogers'ın Lady'si gibi olmuştu...

Edit 3: Dokken Amarikalıymış... Düzeltiyorum, ben hep Alman diye dinledim bunları 😛😍

======

I was born from the sound of the strings
For someone to give everything
To be a song just for your feeling

Close your eyes and I’ll try to get in
To waken your heart like the sping
‘cause I was born to touch your feelings

Steal the time, take a song and be glad
Be free as the birds, don’t be sad
Your time will come, I’ll make you feel it
You’re still young like the sun after rain
Follow the light it’s not in vain
And you will see I’ll touch your feelings

You’ve got your songs
They are everyday for awhile
Just the only way to feel all right
You’ve got your songs
They are everyday for awhile
Just the only way to feel all right

You were born just to lose or to win
To be someone’s chime in the wind
To live between your mind and feelings
Find your way, check it out
Learn each day
Follow the light, it’s not in vain
And you will see I’ll touch your feelings

You’ve got your songs
They are everyday for awhile
Just the only way to feel all right
You’ve got your songs
They are everyday for awhile
Just the only way to feel all right

I was born from the sound of the strings
For someone to give everything
To be a song just for your feeling
I was born from the sound of the strings
For someone to give everything
To be a song just for your feeling


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away