Alguien Cantó

Bu akşam laf İspanya'dan açıldı, İspanyolca bir şarkıyla devam edelim.

Şarkımızı Matt Monro söylüyor. Arkadaş İngiliz. En güzel Bond filmlerinden biri olan ve İstanbul'da geçen From Russia With Love'ın jenerik şarkısı da ondandır.

Şarkının ismi 'Alguien Cantó', 'Biri [şarkıyı] Söyledi' demek. İngilizce orijinali ise 'The Music Played', yani 'Müzik Çaldı'. Ben 'Başka Biri Şarkıyı Söyledi' şeklinde kullandım.


Çevirirken şarkının orijinal İngilizce liriklerine bakmadım, doğrudan İspanyolcasını aldım. İnternet, gugıl tranzleytör, az biraz Fransızcaya benzeterek ve en önemlisi, kıçımın da yardımıyla bir şeyler çıkardım. İspanyolca bilip, mesaisini harcamak isteyen varsa lütfen düzeltsin.

Buenas noches y adios ❤️🍷🎸

Belki ne zaman konuşmam gerektiğini bilemedim,
Gözlerinde bir şey vardı, şimdiye kadar görmediğim,
Merhametsiz bir sessizlik, sevgi yerine,
Tam konuşmak istemiştim ki, başka birisi şarkıyı söyledi.

Beraber dans ediyorlardı,
Ben ikisini seyrederken,
Birinin konuştuğunu hissettim, o senin sesindi,
O sana dokunduğunda başka biri şarkıyı söyledi.

Karanlıkta birden aklım başıma geldi,
Seni inciten benim gururumdu,
Görmüyor musun, istemeden de olsa bendim seni,
Onun ellerine bırakan, daha önce de başıma geldiği gibi.

Belki konuşmam gerektiği anda konuşamadım,
Aklım kalbime engel oldu,
Bedeli de seni böyle görmek,
O sana sarıldığımda başka biri şarkıyı söyledi.

Sevgini incittiğimde başka biri şarkıyı söyledi.

===

Alguien Cantó

Quizás no supe hablar cuando debí,
hay algo en tu mirar que nunca vi,
silencio sin piedad en vez de amor,
mas cuando quise hablar, alguien cantó.

Juntos bailando van alrededor
mientras miraba yo frente a los dos,
sentí que alguien habló y era tu voz,
cuando te acarició, alguien cantó.

Y en la oscuridad, de pronto comprendí
que mi orgullo fue el que te hirió.
Ya ves que sin querer yo mismo te guié
junto a su lado, como antes ya pasó.

Quizás no pude hablar cuando debí,
mi mente controló mi corazón,
el precio que pagué fue verte así,
y cuando te abrazó, alguien cantó.

Cuando herí tu amor, alguien cantó.


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away