The Damage Is Done

Bu akşamki grubumuzun ismi Foreigner sevgili arkadaşlar.

Lise yıllarımda bu grubu ÇOK dinlemiştim. İlk dört albümlerinin şarkı sözlerini hala ezbere bilirim. Çocuk kafamla sabahımı, akşamımı bunlarla geçirirdim. Sonrsında tarzları değişti, ben de peşlerini bıraktım. Geçenlerde konusu geçmişti, biraz bakındım, aynı isimli bir grup halen varmış, ama orijinal kadrodan nadiren bir müzisyen sahneye çıkıyormuş. O yüzden bunlara bir ‘Cover Band’ demek daha doğru olur demişler.

Yarısı Amerikalı, yarısı İngiliz bir gurup. O yüzden de isimleri ‘Yabancı’ yani başka ülkeden anlamına geliyor.

Yine hayatımın uzun sayılabilecek bir bölümünü bu kelimenin hayasızca uydurulmuş yanlış telaffuzlarıyla mücadele ederek geçirdim. Foreynır, Forinir, Foricinır, …

Doğrusunu merak eden pronounce foreigner yazıp gugıllasın.

Sonradan cıvıtmış olsalarda ilk dört albümleri - Foreigner, Double Vision, Head Games ve 4 mükemmellerdir. Beşinci albümleri Agent Provocateur komsi-komsa, altıncısının ise ismini bile hatırlamıyorum ama bir iki şarkı çıkar yine. Gerisini hiç sormayın…

Şarkımızın ismi The Damage Is Done, yani olan oldu. Kız oğlanla sen şakadan anlamıyorsun diye dalga geçmiş, oğlan da onu bırakmış. Sözler bir Bohemian Rhapsody, müzik de Bach değil tabi, ama bazen basitlik, karmaşıklıktan daha tercih edilebilir oluyor. Bana sorarsanız müzik de, sözler de on numara. Bu şarkı da beni alır, götürür bir yerlere…

Geceniz güzel olsun ❤️

Bir nedeni var mı,
Söylediklerinin,
Bana davranışlarının,
Oynamadığım bütün bu oyunların?
Eh, artık çok geç, yok öyle birisi,
Seni istemiyorum, olan oldu.

Özleyecek misin beni,
Seni arkamda bıraktığımda?
Arkadaşlarına şikayet edecek misin,
Bana iyi davranmadı diye?
Artık herşey bitti, ben gidiyorum,
Seni istemiyorum, olan oldu.

Söylentilere göre,
Mizah anlayışım biraz eksikmiş.
Bence bu sebep olamaz, ihanet ile aynı,
Bakalım hakim ne diyecek,
Başka birini bulman lazım,
Senin oyunlarını benim yarım kadar umursamayan,
Belki o zaman anlarsın ne olup bittiğini,
Senin aklını kaybetmene neden olmazsa.

Olan oldu,
Biliyorum, artık çok geç,
Olan oldu,
Artık bitti,
Ben gidiyorum,
Canım, sen de, ben de biliyoruz,
Olan oldu.

Biliyorum, artık çok geç,
Olan oldu.

===

Is there a reason
For things that you say?
The way you're treating me
All the games I won't play
Well it's too late, no longer one
Don't want you, the damage is done

Will you miss me
When I leave you behind?
Will you tell your friends
I treated you unkind?
Well it's over now, and I'm on the run
I don't want you, the damage is done

There have been rumors
That my sense of humor is lacking in some ways
To me that's no reason, it's tantamount to treason
See what the judge has to say
You need to find someone half as blind
As I am to your games
And maybe you'll find out what it's all about
And it can drive you insane

Ooh the damage is done
And now I feel it's too late
The damage is done
It's over
Now I'm on the run
And baby you and I know
The damage is done

I feel it's too late
The damage is done


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away