Bang Bang (My Baby Shot Me Down)

Hadi bu akşam biraz hüzünlü bir şarkı yapalım. Bang Bang (My Baby Shot Me Down), çevrisi Bang Bang, Sevgilim Beni Vurdu. Nancy Sinatra söylüyor. Çoğunuz bunu Quentin Tarantino'nun Killy Billy filminden hatırlayacaksızdır.

Tanıyanlarınız bilir, Quentin Tarantino filmleri ile aram yoktur - keza, Stanley Kubrick, Luc Besson, ve benzerleri.

Kill Bill'i izledim ama tamamen istemsiz olarak. Bir bahsi kaybetmemin cezasıydı 🤗 Yoksa, inanın, ben bu tarz filmlerin entellektüel seviyelerine ulaşamıyorum sevgili arkadaşlar. Bu entel tayfadan bir Spielberg'ü ayırıp, severim, 'hepisi' o.

Aslen hangi yönetmenleri/filmleri seversin derseniz, James Bond'u severim. Clint Eastwood'u severim. Kimin yönettiğini bilmediğim başka bir dolu sevdiğim film var ama bunların isimleri genelde kahveli, konyaklı, üst seviyeden film tartışmalarına gitmez.

Neyse, fazla uzatmayalım, şarkımıza dönelim.

Hüzünlü bir şarkı dedik. Sözleri de bence gayet açık, seçik, öyle bir yere çekilecek gibi değil. Ancak şarkı bir Tarantino filminde çalınca herkes hemen öküzün altında yavru öküz aramaya başlıyor. Sonra da sallama faslı geliyor, doğal olarak. Yok şarkı aslında iyiyle kötünün mücadelesiymiş, yok çarpık kentleşmeyi anlatıyormuş falan...

Olay aslında çok basit. İki çocukluk arkadaşı sevgili oluyorlar, sonrasında da evlenecekleri gün herif kızı kilisede dikip, ortadan kayboluyor.

Bu bizde pek olmaz sevgili arkadaşlar ama Hristiyan aleminde hiç de ender rastlanmayan bir fenomendir. Bundandır ki, bir ismi bile var, "To leave someone at the Altar", yani birini kilisede, sunakta bırakmak.

Böyle birini yakından tanımıştım. Herif kızı hem de karnı burnundayken kilisede dikip, kaçmış. Öykünün oldukça ilginç bir devamı da var ama çok başınızı ağrıtmayayım. Kötü, hüzünlü bir şey işte.

Hadi şarkımıza geçelim...

Ben beş yaşındaydım, o (oğlan) da altı,
Tahtadan atlara binerdik,
O siyah, ben beyaz giyerdik,
Ve o her zaman kazanırdı.

(Burada kovboyculuk oynuyorlar,
ancak siyah ve beyaz giysiler bence
damatlık ve gelinlik - ne Tarantino oldum
lan, feci soyut yorumlar getiriyorum 😜)

Bang bang, o (oğlan) beni vurdu,
Bang bang, yere düştüm,
Bang bang, o kötü ses,
Bang bang, sevgilim beni vurdu.

Mevsimler geçti, zaman ilerledi,
Büyüdüğümde ona (oğlana) benimki dedim,
Her zaman gülerdi,
"Nasıl oynardık değil mi?" derdi.

(Burada oğlan konuşuyor)
Bang bang, seni vurdum,
Bang bang, yere düştün,
Bang bang, o kötü ses,
Bang bang, seni hep vururdum.

Müzik çalıyor, insanlar şarkı söylüyordu,
Kilise çanları benim için çalıyordu,
(Nikah)

Şimdi o yok, bilmiyorum niye [kaçtı],
Hala zaman zaman ağlarım,
Veda bile etmedi,
Yalan söylemek için bile zaman harcamadı.

Bang bang, o beni vurdu,
Bang bang, yere düştüm,
Bang bang, o kötü ses,
Bang bang, sevgilim beni vurdu.

Geceniz güzel olsun ❤️🍷

===

I was five and he was six
We rode on horses made of sticks
He wore black and I wore white
He would always win the fight

Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down

Seasons came and changed the time
When I grew up, I called him mine
He would always laugh and say
“Remember when we used to play?”

Bang bang, I shot you down
Bang bang, you hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, I used to shoot you down

Music played and people sang
Just for me the church bells rang

Now he’s gone, I don’t know why
And ‘till this day, sometimes I cry
He didn’t even say goodbye
He didn’t take the time to lie

Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away