Celu Noc Te Sanjam

Geçenlerde size bir Riblja Čorba şarkısı paylaşmıştım, arayı soğutmadan bu anadan doğma rock müziği dehasından bir şarkı daha paylaşmak istedim.

1970 ve 80'lerde Yugoslavya'ya rock müzik aşısı yapmış bu mükemmel sanatçının sayısız güzel şarkısı var sevgili arkadaşlar. Bana sorarsanız bir Deep Purple, bir Eric Clapton'dan tek farkı Sırpça söylemesi, yoksa rock hall of fame'de bunların yanında, hatta üstünde yer alacak sanat, duygu ve müziği var bu yaşlı adamın.

Eski Yugoslavya kadar müziğe tutkun çok az yer gördüm sevgili arkadaşlar. Çoğumuz bilmese de öyle güzel rock söyleyen gruplar var ki, onları dinlememek büyük birer kayıp - bence tabi. Ekaterina Velika, Van Gogh, Bijelo Dugme, Party Breakers, Vlado Georgiev aklıma ilk gelenler.

Georgiev kitap tanımıyla tam rock söylüyor sayılmayabilir, çok fazla latin ezgileri kullanıyor, ama bence 'sıkıntı' yok.

Party Breakers'ı yalnız sonsuza dek affetmeyeceğim. Müzikleri çpk güzel olsa da Yugoslavya'nın yarısını, İngilizce'de 'Party Breaker' şeklinde bir deyim olduğuna inandırmışlar. Amarikalı bir arkadaşla bayağı kafa yormuştuk, ne demek istiyorlar Party Breaker diyerek diye. Acaba Party Crasher falan mı dedik, sonra da dayanamayıp sorduk, ne anlıyorsunuz Party Breaker deyince diye. Mızmızlık edip, eğlenceyi bozan demekmiş. Varsa İngilizcede böyle bir karşılığı, ben bilmiyorum, ancak kime ne, öyle istiyorlarsa öyle olsun. I'm not gonna be a party-breaker 😜

Benim tartışmasız bir numaram Riblja Čorba, ya da grubun kahramanı Bora Çorba ise ne yazık ki biraz Cem Karaca muamelesi görüyor. Sevgili karım dahil birçok Sırp, onu eski toprak, hafif banal, hafif kaba buluyor. Moi? Tam tersine! Şimdiye kadar dinlediğim en iyi müzisyenlerden biri Borislav abi. Şapka çıkarıyorum! 🎩

Bu akşamki şarkımız "Celu Noc Te Sanjam", yani "Bütün Gece Seni Düşlerim".

Herkesin gecesi güzel olsun ❤️🍷

Eğer biri beni s.kip, bırakmak isterse,
Bana seni sorsun,
Önce içim kalkar,
Sonra hayasızca yalan söylemeye başlarım,
Ve derim ki,
Umrumda bile değildin,
Seni kaç kere aldattım,
Benim için önemli olsan yaparmıydım?
Yalan söylüyorum, hislerim için,
Umrumda değilsin,
Seni ilgilendirmez,
Kaçar giderim odama,
Mezar kadar güzel,
Saklanırım orada,
Kendimi kötü hissederek,
Kaçar giderim odama,
Ve bütün gece seni düşlerim.

===

Ako neko hoce skroz da me zajebe
Onda me samo upita za tebe
I ja pocnem da se prenemazem
I da lazem, besomucno lazem ...
I kazem:
Nikad te nisam mario,
Da sam te visa puta prevario,
Pa zar zbog jedne takve da ginem
I lazem, lazem kako zinem
Da mi nije stalo
Do tebe nimalo.
Onda se sklanjam u svoju sobu
I lepo mi je kao u grobu.
Onda se sklanjam u sobu svoju
I pravim se da su mi ovce na broju.
Onda se u svoju sobu sklanjam
I celu noc, celu noc te sanjam.


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away