Sebastian

Sevgili arkadaşlar, Fransa'da bulunmanın küçük bir avantajı, başka yerde yüzlerce yuro ödeyeceğiniz üç kuruşluk "lokal" bir şarabı yudumlarken müziksiz gitmeyelim dedim.

Yaşları benim kadar geriye gidenlerinizin 'belki' hatırlayacağı, biraz daha geri gidenlerin de, elbette müzikle araları iyi ise, mutlaka hatırlayacağı garip bir İngiliz grubun mükemmel bir baladını çalayım istedim sizlere.

Grubun ismi Cockney Rebel. Cockney'nin anlamını merak edenler bir gugıllasın. Benim yaşlarımda Ankara'da yaşayanlar için Çınçın Bağları desem yeter. İstanbul'ular için Kasımpaşa diyeceğim, o kadar aşağılara inmeyelim 😜 İngiltere'de öyle bir yer işte. Rebel da asi demek ama tam gediğine oturtmak için 'serseri' demiş olalım...

Şarkının ismi ise Sebastian. Bizde Sebastian denince akla uşak falan gelir ama ileri bir context'de Şeytan'a kadar uzanan bir anlamı vardır bu ismin. Yani özel, önemli bir isimdir.

Herneyse. Mükemmel bir şarkıdır.

Sizin müzik zevkinize havale ediyorum. Geceniz güzel olsun.... ❤️🍷

Basitçe saçar ışıklarını, yanıyor mum, bana göre çok zayıf (başka bir anlamda çok aşağılık),
Beni zayıfça (çökebilir biçimde) yarat, adını çıkaramıyorum, sevgilim (sevgilim kısmı Fransızca),
Bir anda bu düşünceleri sıraya sokmak intihar gibi,
Tuhaf bir yere gel de asık suratla eskilerden konuşalım.

Birisi bana Sebastian dedi,
Birisi bana Sebastian dedi,
Bir kafiye bul, bana zamanı at, yatır beni, benimsin sen.

Işıldayan Pers gözlerin, kırmızı-mavi dudakların, ses çıkarmazlar,
Ve sen, öyle mutlu, [tipik] Parisli taleplerinle ortada dolaşırsın,
Ve toplum için düşündüklerin beni tahminlerinin ötesinde bozar,
Yol göster çıkar beni buradan, kafamdakileri bir kaleideskopun içinde gör.

Birisi bana Sebastian dedi,
Birisi bana Sebastian dedi,
Kafamı karıştır, beni kusursuz sev, zevklice yap bunları,
Evet, böylece hep beraber anlayalım.

Beni bırakmayacaksın sevgilim, daha yeni başladık, sevgilim, tavizlere,
Ayyaşlarla dolu bir odada, aşk bir hikayedir, sıralayacağımız,
Soluk bir melek yüzü, yeşil göz gölgesi (makyaj), pırıltı kusursuz,
En kaliteli orospu bile senin ışığını çözümleyemez.

Birisi bana Sebastian dedi,
Birisi bana Sebastian dedi,
Kalbimin üzerinde dans et, kahkaha at, dalışa geç ve sapla, hop, hop, hop,
Artık hepimiz seni tanıdık.

===

Radiate simply, the candle is burning, so low for me
Generate me limply, can’t seem to place your name, cherie
To rearrange all these thoughts in a moment is suicide
Come to a strange place, we’ll talk over old times we never smile

Somebody called me Sebastian
Somebody called me Sebastian
Work out a rhyme, toss me the time, lay me, you’re mine
And we all know, oh yeah!

Your Persian eyes sparkle; your lips, ruby blue, never speak a sound
And you, oh so gay, with Parisian demands, you can run-around
And your view of society screws up my mind like you’ll never know
Lead me away, come inside, see my mind in kaleidoscope

Somebody called me Sebastian
Somebody called me Sebastian
Mangle my mind, love me sublime, do it in style,
So we all know, oh yeah!

You’re not gonna run, babe, we only just begun, babe, to compromise
Slagged in a Bowery saloon, love’s a story we’ll serialize
Pale angel face; green eye-shadow, the glitter is outasight
No courtesan could begin to decipher your beam of light

Somebody called me Sebastian
Somebody called me Sebastian
Dance on my heart, laugh, swoop and dart, la-di-di-da,
Now we all know you, yeah!


Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away