Call Me

Bu akşam sizlere bir The Sweet şarkısı çalacaktım sevgili arkadaşlar. The Sweet'i "ÇOK" severim ve eğer haberlerde falan izlediyseniz, bu grubun bas gitarcısı Steve Priest yakın zaman önce hayatını kaybetti.

Ama şarabım çok güzel gitti ve havam da acayip yerinde, o yüzden The Sweet ile biraz kulaklarınızı acıtmaktansa, müzik tarihinin en nevi şahsına münhasır, en ilginç ve elbette en güzel gruplarından birinden bir şarkı çalayım istedim.

Bahsettiğim grubun ismi Blondie - herkes Blondie ismini grubun solisti Deborah "Debbie" Harry ile özdeşleştirir ama Blondie grubun ismidir.

Debbie elbette sarışındır ve hattızatında had safhada güzel ve çekici bir kadındır. Çocukluğumun aşkıdır. Aramızda platonik bir ilişki vardı tabi, ancak, şahsını çok sonra, tee 1999 yılında görmek nasip olmuştu. Haliyle anneannem yaşındaydı, ama yine de cazibesi on numaraydı sevgili arkadaşlar. Konser esnasında yarım şişe suyu ağızında gargara yapıp, üzerimize püskürtmüştü. Tam o ara "Debbie, ben Bülent, senin platonik boyfriendinim" falan demeye kalkmıştım ama yüzüme bile bakmamıştı.

Kadın milleti işte 😜

İşin gırgırı bir kenara, bunların yaptıkları müzik tarihsel bir önem taşır, sevgili arkadaşlar.

Bildiğim ilk Rap şarkısını bile bunlardan dinledim. Rapture. Ne öncesinde, ne sonrasında bunların tadında müzik yapan çıkmadı. Debbie'nin de çok ilginç bir hayat hikayesi vardır, başka bir şarkıda anlatırım size.

Bu akşamki şarkımız ise "Call Me", yani "Ara Beni".

Richard Gere isimli yarı-sapık görünümlü adamın başrolünü oynadığı American Gigolo filminin müziğidir.

Bu filmde çaldığı için, hele bir de Gere bir cinayetle suçlanıp, Latince "alibi" denen, yani olay esnasında başka bir yerde olduğunun ispatı anlamındaki sözcük de şarkıda geçince (ben mazeret diye çevirdim), herkes bu şarkının Gere'in ağızından söylendiğini düşünür. Ancak bunun bir anlam ifade edebilmesi için şarkının bazı bölümlerinin adam, bazı bölümlerinin de kadın tarafından, bir düet şeklinde söylenmesi gerekir ki, bence bu konuyu çok fazla germek olacaktır. Bir de Gere'in "Beni çarşaflara sar" falan demesi hayli gay-iş geliyor kulağıma. Sapık, mapık ama yine de sapına kadar erkektir Richard abi.

Bence şarkı bir kadının, olasılıkla bir eskort ya da orospunun ağızından söylenmekte - ama ortada ciddi aşk var.

Çok da fazla kurcalamayalım. On numara müzik, on numara sözler ve on numara Debbie.... Dinleyelim hep birlikte!

Geceniz güzel olsun ❤️

Boya beni, kendi rengine sevgilim
Boya beni arabanın rengine
Boya beni kendi rengine sevgilim
Seni [çok iyi] tanıyorum
Renklerinin arasından çık, gel
Niçin geldiğini [çok iyi] biliyorum

Ara beni (çağır beni) telefonla
Ara beni, çağır beni, ne zaman istersen
Ara beni (çağır beni), [hemen] gelirim
Arayabilirsin beni gece-gündüz
Ara beni

Öpücüklerle sar beni
Sevgiyle sar
Marka çarşaflarla ört beni
Hiç bıkmam
Duygular yükselir niye bilmem
Aşkın mazeretini ört (sakla)

Ara beni (çağır beni) telefonla
Ara beni, çağır beni, ne zaman istersen
Ara beni (çağır beni), [hemen] gelirim
Hazır olduğunda şarabımızı paylaşırız
Ara beni

Off, o (erkek) aşkın dilini konuşuyor
(İtalyanca) Sevgilim, ara beni
Off, o (erkek) aşkın dilini konuşuyor
(Fransızca) Sevgilim, ara beni
Her zaman, heryerde, her şekilde
Her zaman, her yerde, her gün, her şekilde

Ara beni (çağır beni) telefonla
Ara beni, çağır beni, ne zaman istersen
Ara beni (çağır beni) Arabayla gezmek için
Ara beni, çağır beni, fazla mesai için
Ara beni (çağır beni), [hemen] gelirim
Ara beni, çağır beni, tatlı bir planla
Ara beni (çağır beni), sevgilinin mazereti için
Ara beni (çağır beni) telefonla
Ara beni, çağır beni, ne zaman istersen
Ara beni (çağır beni)
Oo Ara beni (çağır beni)
Ara beni (çağır beni) telefonla
Ara beni, çağır beni, ne zaman istersen

===

Color me your color, baby
Color me your car
Color me your color, darling
I know who you are
Come up off your color chart
I know where you’re coming from

Call me (call me) on the line
Call me, call me any, anytime
Call me (call me) I’ll arrive
You can call me any day or night
Call me

Cover me with kisses, baby
Cover me with love
Roll me in designer sheets
I’ll never get enough
Emotions come, I don’t know why
Cover up love’s alibi

Call me (call me) on the line
Call me, call me any, anytime
Call me (call me) I’ll arrive
When you’re ready we can share the wine
Call me

Oooh, he speaks the languages of love
Oooh, amore, chiamami, chiamami
Oooh, appelle-moi mon cheri, appelle-moi
Anytime, anyplace, anywhere, any way
Anytime, anyplace, anywhere, any day, any way

Call me (call me) on the line
Call me, call me any, anytime
Call me (call me) for a ride
Call me, call me for some overtime
Call me (call me) I’ll arrive
Call me, call me in a sweet design
Call me (call me), call me for your lover’s lover’s alibi
Call me (call me) on the line
Call me, call me any, anytime
Call me (call me)
Oh, call me, oo-hoo-hah
Call me (call me) on the line
Call me, call me any, anytime






Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away