Mey

Sevgili arkadaşlar, bu akşamki şarkımız biraz farklı tınlarda.

Bildiğiniz gibi uzun süredir ülke dışında yaşıyorum. Zevcemle birlikte karışık bir evliliğimiz var. İkimizin de dilleri, ülkeleri, adetleri, örfleri falan hep farklı. Jelena da, ben de, ev diyebileceğimiz yerlerden o kadar uzak kaldık ki, artık ne o Niş'e gittiğinde, ne de ben Ankara'ya gittiğimde burası "ev" diyebiliyoruz. İşin aslı o Türkiye'yi benden, ben de Sırbistan'ı ondan fazla seviyor, ziyaret etmek istiyoruz.

Tanıdığım, karı-koca Türk çiftler en azından kendi aralarında Türkçe konuşuyor, çocukları da ana dilleri olarak Türkçe'yi benimsiyor. Bizim 🐝Mezzy🐝 evde karımla anlaşabildiğimiz tek dil olan (kırık) İngilizce'yi ilk dili olarak konuşmaya başladı - ben yine Sırbistan,da üç yıl geçirdiğimden az biraz Sırpça bilirim, Jelena Türkçe'de tamamen kaput, sadece "N'aber abi" demeyi bilir, bundandır mecburen İngilizceciyiz. Neyse ki 🐝Mezzy🐝 Youtube sayesinde karımla benim toplamımızdan fazla düzgün bir aksanla konuşuyor. Okulda da işin içine Fransızca girince artık biz de şovenliği bıraktık, ne Sırpça, ne Türkçe için bastırıyoruz. Sırpça'da ışık anlamındaki "svetlo" Türkçe'de de "uçak" diyor sadece. Hatta high-five yaparken "çak" deriz ya, onu da "uçak" zannediyor, benle high-five yaparken "uçak" diyor canım kızım.

Çok dağılmayalım. Arzuhalim, size hem Türkiye'den, hem de Türkçe'den biraz uzak kaldığımı dimektir. Sizlere sık sık yazmamın nedenlerinden biri de bu zaten. En azından Türkçemin paslanmasını engellemek, biraz canlı tutmak.

İşte aynı parelelde Türk müziğiyle de aram açılmış durumda. iPad'imdeki şarkılara bakarak söylüyorum, hala çocukluğumun müziklerini dinlerim. Cem Karaca'lar, Barış Manço'lar, İlhan İrem'ler, Nilüfer'ler, Gökben'ler, Tanju Okan'lar, vesaire. Ahmet Kaya'nın eskileri de var, biraz da Aşkın Nur Yengi, MFÖ, Haluk Levent, Ayna, Çelik, Emel falan, ama hepsi o. Sanat müziğiyle aram yok, affola. Çok seçici bir zevkim var, sadece Türk müziğinde değil, her tür müzikte. Sanat müziği de, benim için tabi, eleğin üstünde kaldı.

Bunlardan sonrası hep blackout. Türkiye'de tatilde dinlediğim bazı şarkılardan dışında hep uzağım olan bitene.

Sizlere bu peşrevi bu akşam paylaşacağım şarkıya istinaden çekiyorum. Ünlü müdür, avam mıdır, bilmemekteyim. Sadece tamamen tesadüf, ilk dinlediğimde kızın sesine deli oldum.

Nasıl güzel söylüyor!

Şarkıyı dinlediğinizde takdir edersiniz zaten. Model isimli bir grup, solistin ismi de Fatma imiş. Biraz gugılladım, dağılmışlar. Keşke devam etselermiş, güzel olurmuş. Mukadderat tabi...

Bu akşamın başka bir güzelliği ise, "no translation"!

Ama en güzeli şarkının ismi, benim akşamımın temasıyla bire bir. "Mey".

Sizleri bu muhteşem sesle baş başa bırakıyorum.

Akşamınız "meyli" olsun 😍❤️🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷🍷

Bakması ne zormuş ah o güzel yüzüne
Toplamış yine bütün güneşi üstüne
Kamaşıyor gözlerim bebeğim
Öyle gülmek olur mu gözünü seveyim
Cennet dudaklarınmış
Öp de öleyim
Aşkmış adı nerden bileyim
Böyle zulüm olur mu gözünü seveyim
Adımı sorsan söyleyemem yemin ederim

Ah ellerim titriyor
Of bir ateş basıyor
Özlemek bu dokunmakla geçmiyor
Ah (Ne olur sevgilim)
Öyle sev ki beni (Kanat kalbini)
Mey diye içeyim (Doldur sevgilim)
Kalbim tekliyor ay gel hasta gibiyim

Bakması ne zormuş ah o güzel yüzüne
Toplamış yine bütün güneşi üstüne
Kamaşıyor gözlerim bebeğim
Böyle gülmek olur mu gözünü seveyim
Cennet dudaklarınmış
Öp de öleyim
Aşkmış adı nerden bileyim
Böyle zulüm olur mu gözünü seveyim
Adımı sorsan söyleyemem yemin ederim (yemin ederim)

Ah ellerim titriyor
Of bir ateş basıyor
Özlemek bu dokunmakla geçmiyor
Ah (Ne olur sevgilim)
Öyle sev ki beni (Kanat kalbini)
Mey diye içeyim (Doldur sevgilim)
Kalbim tekliyor ay gel hasta gibiyim

Ah ellerim titriyor
Of bir ateş basıyor
Özlemek bu dokunmakla geçmiyor
Ah
Öyle sev ki beni
Mey diye içeyim
Kalbim tekliyor ay gel hasta gibiyim

Ah ellerim titriyor
Of bir ateş basıyor
Özlemek bu dokunmakla geçmiyor
Ah (Ne olur sevgilim)
Öyle sev ki beni (Kanat kalbini)
Mey diye içeyim (Doldur sevgilim)
Kalbim tekliyor ay gel hasta gibiyim





Comments

Popular posts from this blog

Bawitdaba

The Best Is Yet To Come

Drift Away